Føler DU, at der aldrig er tid til dig!

- 09/03/17

Føler DU, at der aldrig er tid til dig, tid til at passe på dig selv, tid til din sundhed?

Så kik her!! På få sekunder kan du finde to timer, der får dig tættere på din sundhed!

 

Mange af os løber i et evigt kapløb med tiden – vi har så travlt, at selv hyggestunden med familien, ender med at blive et af de mange projekter i vores kalender. Et projekt som næsten kan få os til at gå op i limningen, selv om det bare er en middag med børnene. Vi føler os mega pressede og stressede, uanset om vi er hjemme, på job eller på ferie. Det føles som skruen uden ende, en forbandet trædemølle, vi ikke kan komme ud af. Med andre ord VORES LIV føles som: ”et skridt frem og to tilbage”.

 

Hvorfor fanden hopper vi så i den trædemølle? Måske fordi vi er bange for ikke at slå til!!?? Den fritager os også for at mærke os selv, det gør jo så forbandet ondt og kan blive så kompliceret, at være i kontakt med sig selv, når vi ikke har det godt!! Og så har vi da også en mega god undskyldning for, at det blev ”take away”, i stedet for det sunde valg eller tage bilen i stedet for cyklen på arbejde, eller et lyn bad i stedet for et lækkert karbad, der vil løsne din muskler op!

 

For der er jo ikke tid til at handle ind, lave mad, få sin søvn, et karbad, for ”ToDo”-listen kommer først!! Men hvis jeg nu fortæller dig, at du øger din effektivitet op til 30%, hvis du spiser sundt og holder dit blodsukker stabilt. Så vil det betyde, at der er plads til 2 timers pause på en dag, JA du hørte rigtig, 2 timers pause på en dag!!!

 

Jeg gør det, jeg har set folk gør det! Så du kan også!  Så let nu den røv og kom i gang med at passe på dig selv!! For der er ingen, der er vigtigere end dig! Og der skal kun få ting til, at du får mere frihed til at være dig!!

 

Er du med!!??

 

Så dit fokus i denne uge er:

 
  1. Spis protein til morgen, inden du tager på arbejde!

  2. Sætte din pauser (spise tider) på klokkeslettet eks. Kl.8, 12 og 15.

  3. Hav madpakke med, så du ikke skal bruge tid på at købe ude i byen.

  4. Og gå i seng 7-8 timer før du skal op igen!

 

Husk, at det at leve sundt ikke er besværligt, men det er det der gør, at du når dine drømme!

 

Mange varme hilsner

 

Henriette Søvind

 


Tilbage til oversigten