Vi holder dig opdateret

Nyheder

I hjernen sidder et såkaldt belønningscenter”, som driver os; det er en del af vores overlevelses-system.

I hjernen sidder et såkaldt belønningscenter”, som driver os; det er en del af vores overlevelses-system.

- 18/12/17
Og når vi er/bliver truet på vores overlevelse (f.eks. af frygt, angst, stress m.m.), kan vi dulme de følelser, der gør ondt, ved at aktivere vores belønningscenter.
Sidste søndag i advent, bruge jeg altid med mine venner!

Sidste søndag i advent, bruge jeg altid med mine venner!

Henriette Søvind - 18/12/17
Fordi de er den familie jeg altid har drømt om, hvor der er plads til bare at være mig!
En krop, der vejer fem kilo for meget, kan godt være sundere & smukkere end en alt for tynd krop!

En krop, der vejer fem kilo for meget, kan godt være sundere & smukkere end en alt for tynd krop!

- 17/03/17
– Vi har fået tudet ørerne fulde gennem så mange år om, at vi skal nå så og så meget på så og så kort tid. Tab ti kilo på ti uger, bliv klar til badedragten på seks uger, men faktum er, at der ikke findes ret mange, for hvem det rent faktisk lykkes.
 I dag du mine vigtigste ingrediens til en sund livsstil og holde den !

I dag du mine vigtigste ingrediens til en sund livsstil og holde den !

Henriette Søvind - 17/03/17
I gennem mit liv som kostvejleder, har jeg mødet mange som har haft svært ved at tabe sig! Og det er ikke for de ikke har haft vilje, men fordi de holdet deres fokus på hvad de ikke kan få! andres fejl og mangler, istedet får at holde fokus på alle de goe og dejlig ting, de kan få, og ikke hele tiden føle sig snydt! Jeg har selv hver der, prøvet det og give skylden til andre får min overvægt!
Det du ser – er det, der sker!

Det du ser – er det, der sker!

- 09/03/17
Uanset hvor meget du taler om alt dét, der skal gøres, alt det du vil lave om: Dit kærlighedsliv, strategien for vækst i virksomheden, forholdet til dine børn, din krop.. intet vil ske medmindre det synligt integreres i din hverdag. Som noter på dit køleskab, plancher på din væg – teksten i kalenderen. Du må gentage dig selv igen og igen. Minde dig selv om det liv, der ligger forude – se det for dig som et landskab af muligheder, detaljeret – til det bliver absorberet i hele din bevidsthed. Materialiseret i form af små handlinger og ord.
- er du virkelig sulten eller er dit blodsukker gået ned på grund af ting der påvirker dig ude fra!?

- er du virkelig sulten eller er dit blodsukker gået ned på grund af ting der påvirker dig ude fra!?

- 09/03/17
Brug et par minutter på, at tænke på hvad der giver, energi, overskud, glæde, afslappethed! Så du er nødt til at blive bevidst om dine spisevaner, for først der kan du lave dem om! For lever du ikke i ”nuet”, kommer du til at handle på din fortid og de følelser, der kan knytte sig til gammel dårlige madvaner.
Føler DU, at der aldrig er tid til dig!

Føler DU, at der aldrig er tid til dig!

Henriette Søvind - 09/03/17
Føler DU, at der aldrig er tid til dig, tid til at passe på dig selv, tid til din sundhed? Så kik her!! På få sekunder kan du finde to timer, der får dig tættere på din sundhed!
Jeg spiser primær sundt i hverdagen

Jeg spiser primær sundt i hverdagen

Henriette Søvind - 09/03/17
Jeg spiser primær sundt i hverdagen, fordi det giver mig mega meget energi, men det er også fordi så smager min is bedre, for sundhed for mig er også at kan spise en is sammen med mine børn eller børnebørn, uden at have dårlig samvittighed!
Kære Gud, hvis ikke du kan gøre mig tyndere, så gør mine veninder  tykkere!

Kære Gud, hvis ikke du kan gøre mig tyndere, så gør mine veninder tykkere!

Henriette Søvind - 29/07/16
Har du også ofte svært ved at være sammen med familie eller venner, som ikke kan glæde sig på dine vegne, når du taber dig?
I et vægttab er det vigtigt at holde fokus på dit spisemønster

I et vægttab er det vigtigt at holde fokus på dit spisemønster

Henriette Søvind - 29/07/16
Det vigtigste i et vægttab er, at du holder fokus på dit spisemønster - er du virkelig sulten eller er dit blodsukker gået ned på grund af ting, som påvirker dig udefra?

Side  1  2